Educatoare Atena GHIȚĂ
Începem lecția de astăzi cu salutul Hello, children! / Hello, Teacher!, după care copiii se așază în semicerc în jurul cadrului didactic. Acesta din urmă le-a pregătit în prealabil o surpriză: într-un coș au fost așezate numeroase cartonașe cu imagini de acțiuni: personaje care aleargă, sar, fac exerciții de gimnastică, înoată, fac ski, merg pe bicicletă sau pe role. Alături de aceste materiale, sunt pregătite materiale sportive în miniatură – skateboard, trambulină, pistă de alergare, sală de sport, bicicletă. Copiii vor extrage pe rând, din coșuleț, cartonașele mai sus menționate, pe care le vor așeza în dreptul obiectelor în miniatură, astfel încât să se facă asocierea corectă între cuvinte și contextul în care se desfășoară acțiunile învățate: running, jumping, skateboarding, riding a bike, roller-skating, ice-skating, playing football, playing tennis. Apoi fiecare copil va descrie acțiunea la persoana întâi, timpul prezent – I ride a bike / I jump / I ski / I make exercises / I swim / I play football / I play tennis.
După asimilarea acestor cuvinte simple, este timpul să le consolidăm, printr-un cântec, ale cărui versuri sunt pe placul copiilor. Ne vom așeza cu toții în șir și vom face turul sălii de grupă în timp ce fredonăm versurile, pe linia melodică a cântecului Brother John, are you sleeping?:
Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop! Hop hop hop!
Running running running. Running running running.
Now let’s stop! Now let’s stop!
Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop! Hop hop hop!
Running running running. Running running running.
Now let’s stop! Now let’s stop!
Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.
Jump jump jump! Jump jump jump!
Swimming swimming swimming.
Swimming swimming swimming.
Now let’s sleep! Now let’s sleep!
La semnalul cadrului didactic, copiii se odihnesc: Now let`s rest on the chairs!
Urmează recapitularea sporturilor a căror imagini se regăsesc pe cartonașe, de această dată folosindu-ne de mingea săltăreață – a little bouncing ball, care va ajunge la fiecare dintre copii, Name a game you know, va solicita cadrul didactic, astfel că cei mici vor deprinde termenii și îi vor asocia corect activităților de mișcare. După ce denumim împreună toate activitățile de pe cartonașe, urmează să ne ridicăm cu toții în picioare în fața scăunelului și să cântăm Bounce the ball:
Bounce the ball, bounce the ball,
On the ground, against the wall.
Bounce it low, bounce it high,
Bounce it right up to the sky!
Bounce the ball, bounce the ball,
On the ground, against the wall.
Bounce it here, bounce it there,
Bounce it outside anywhere!
Bounce the ball, bounce the ball,
On the ground, against the wall.
This one rule you must abide:
Please don’t bounce your ball inside!
În timp ce cântăm, mișcările sunt realizate conform versurilor: îndreptăm mânuțele în jos (low), îndreptăm mânuțele în sus, către cer (high, up to the sky), sărim împreună precum mingea (bounce the ball).